Συνολικές προβολές σελίδας

free counters

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ


  1. Τα δημιουργικά παιχνίδια και οι δραστηριότητες με τα μικρά μας, δίνουν ευχαρίστηση και στις δύο πλευρές (γονιό και παιδί) και διεγείρουν θετικά τις αισθήσεις. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός: Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ατόμου σε συνδυασμό με την ευχαρίστηση.



  2. 1. Κουτσό εσωτερικού χώρου: [χρωματιστή ταινία]

    1. Επιλέγουμε το δωμάτιο που θα παίξουμε κουτσό με το μικρό μας
    2. Έχουμε αγοράσει κολλητική ταινιά (χαρτοταινία ή μονωτική κ.α) και την τοποθετούμε στο πάτωμα σχηματίζοντας το περίγραμμα για το κουτσό
    3. Ξεκινάμε

  3. 2. Ρομπότ απο ανακυκλωμένα υλικά: [θα χρειαστούμε ένα μεταλλικό δοχείο, μεταλλικά στοιχεία, κομμάτια μαγνήτη, κόλλα]
    Αυτή η κατασκευή μπορεί να μάθει στα μικρά μας την ανακύκλωση.
    1. Θα χρειαστούμε ένα μεταλλικό δοχείο καθαρό (απο κονσέρβα ίσως) με στρογγυλές άκρες (αν υπάρχει υποψία για κάτι κοφτερό στο τελείωμα του κουτιού, μπορούμε να κολλήσουμε μονωτική ταινία).
    2. κολλάμε στο μαγνήτη τα μεταλλικά καπάκια και τα χρησιμοποιούμε για μάτια.
    3. κολλάμε στο μαγνήτη ένα μπουλόνι και το χρησιμοποιούμε για μύτη.
    4. κολλάμε στο μαγνήτη ένα κρίκο και το χρησιμοποιούμε για στόμα.
    5. τοποθετούμε στο πάνω μέρος του δοχείου σύρμα κουζίνας (για μαλλιά)
    Χρησιμοποιούμε μεταλλικά στοιχεία και μη, που έχουμε κρατήσει απο προηγούμενες χρήσεις. π.χ: μπουλόνια, κρίκους, μεταλλικά καπάκια, κομμάτια λάστιχου ή μαλλιά πλεξίματος και οτιδήποτε μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία του προσώπου του μεταλλικού κουτιού. Το κουτί μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διακοσμητικό, ή βιβλιοστάτης, ή μολυβοθήκη κ.α

    3. Δημιουργία πόλης: [θα χρειαστούμε τα παιχνίδια του παιδιού που μπορούν να συνθέσουν μια πόλη και μια κολλητική ταινία (όχι ζελοτέιπ)]
    1. Σε ένα κομμάτι του πατώματος (είτε με χαλί ή χωρίς) δημιουργήστε δίκτυο δρόμων με ευθείες και στροφές, με την κολλητική ταινία.
    2. Μαζέψτε τα παιχνίδια του παιδιού και χωρίστε τα κατά θέμα (σπίτια, αυτοκίνητα, φορτηγά, φάρμα με ζώα, ανθρωπάκια, ζωάκια, τρένο, κατασκευές, σχολείο κλπ)
    3. Τοποθετήστε κάθε θέμα στο τέλος κάθε δρόμου, δημιουργώντας μια πόλη
    4. Ξεκινήστε τις διαδρομές με τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα τρένα, τους ανθρώπους και δημιουργήστε ιστορίες για το τι συμβαίνει εκείνη τη στιγμή.  

    4. Κιμωλία στο πεζοδρόμιο: (θα χρειαστούμε 1 κουτί με χρωματιστές μεγάλες κιμωλίες)
    • Οριοθετούμε ένα κομμάτι του πεζοδρομίου με κιμωλία και αφήνουμε το παιδί να ζωγραφίσει σε αυτό.
    • Μπορούμε να σβήνουμε τα σχέδια με ένα μεγάλο σφουγγάρι και να φτιάχνουμε καινούρια μαζί με το παιδί.
    • Μπορούμε να δημιουργήσουμε αθλητικές ασκήσεις με άλματα εις μήκος και ύψος, με στόχευση σημαδιών στο πεζοδρόμιο, κουτσό κλπ.
    • Μπορούμε να φτιάξουμε ένα σχέδιο καλοσωρίσματος για κάποιο μέλος της οικογένειας, στο πεζοδρόμιο της εισόδου του σπιτιού.

    5. Αποτύπωμα ποδιού: (θα χρειαστούμε 1 άσπρο χαρτί, χρωματιστά κραγιόνια ή μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές ή νερομπογιές)
    1. Λέμε στο παιδί να σταθεί πάνω σε ένα άσπρο χαρτί. Με κραγιόνια ή μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές ή νερομπογιές, φτιάχνουμε το περίγραμμα του ποδιού που έχει "πατήσει" το χαρτί.
    2. Ακριβώς δίπλα φτιάχνουμε το περίγραμμα του δικού μας ποδιού.
    3. Συγκρίνουμε και συζητάμε τις διαφορές των ποδιών μας.
    4. Αφήνουμε το παιδί να "γεμίσει" με χρώμα τα αποτυπώματα και αναλόγως την ηλικία να ζωγραφίσει τα νύχια, να "βάλει" μανό ή αστεράκια κλπ

    6. Κούκλα "καλύτερος φίλος": (θα χρειαστούμε 1 μεγάααααλο χαρτί, 1 μαρκαδόρο, 1 παλιό σεντόνι, κομμάτια υφάσματος ή πολύ βαμβάκι, κλωστή και βελόνα, παγιέτες και χάντρες).
    1. Λέμε στο παιδί να ξαπλώσει πάνω σε ένα μεγάλο χαρτί (που να το χωράει).
    2. Ζωγραφίζουμε το περίγραμμα του.
    3. Κόβουμε το περίγραμμα και το χρησιμοποιούμε ως πατρόν, σε ένα παλιό σεντόνι διπλωμένο στα δύο.
    4. Κόβουμε το σεντόνι σύμφωνα με το πατρόν κι έτσι έχουμε 2 ίδια περιγράμματα του παιδιού από σεντόνι.
    5. Ράβουμε τα 2 κομμάτια σεντονιού, εκτός από τις άκρες, για να μπορέσουμε να "γυρίσουμε" την κούκλα από την "καλή", αλλά να κάνουμε το γέμισμα.
    6. Γεμίζουμε την κούκλα με βαμβάκι ή κομμάτια υφασμάτων.
    7. "Κλείνουμε" (ράβουμε) τις άκρες.
    8. Μαζί με το παιδί, διαλέγουμε το στολισμό της κούκλας και είτε κολλάμε στρας ή παγιέτες ή αστραφτερά κομμάτια υφάσματος ή χάντρες κλπ, είτε τα ράβουμε.
    9. Μπορούμε να ντύσουμε το νέο φίλο του παιδιού μας, με τα ρούχα του.

    7. Σελιδοδείκτες: (θα χρειαστούμε 1 κομμάτι χαρτί, κραγιόνια ή μαρκαδόρους, αυτοκόλλητο διάφανο)
    1. Σε 1 κομμάτι χαρτί τοποθετούμε το χέρι του παιδιού, από τον αγκώνα μέχρι την παλάμη.
    2. Σχεδιάζουμε το περίγραμμα και το κόβουμε.
    3. Το παιδί χρωματίζει με κραγιόνια ή μαρκαδόρους το "χέρι του"
    4. Στην πίσω πλευρά γράφουμε το όνομα του παιδιού και την ημερομηνία δημιουργίας του έργου του.
    5. Κολλάμε και στις 2 πλευρές αυτοκόλλητο διάφανο και είναι έτοιμος ο σελιδοδείκτης μας

      8. "Φυσάω" το χρώμα: (θα χρειαστούμε 1 καλαμάκι, τέμπερες, χαρτιά).
      1. Σε ένα χαρτί, ρίχνουμε λίγο χρώμα από τέμπερα.
      2. Λέμε στο παιδί να φυσήξει μέσα από ένα καλαμάκι, το χρώμα.
      3. Αναλόγως το αποτέλεσμα συνεχίζουμε και με άλλα χρώματα και παίζουμε με τα φυσήματα και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και διαφορετικά χαρτιά, για διαφορετικά εφέ με το χρώμα.

      9. Ανθρωπομπαλονάκια: (θα χρειαστούμε μπαλόνια και αυτοκόλλητα ή μαρκαδόρους)
      1. Φουσκώνουμε το μπαλόνι.balloon
      2. Ζωγραφίζουμε το πρόσωπο ή κολλάμε τα αυτοκόλλητα ώστε να σχηματιστεί το προσωπάκι.
      3. Και συνεχίζουμε αναλόγως πόσα ανθρωπάκια θέλουμε!
      10. Σαπουνόφουσκες: (θα χρειαστούμε 1 δοχείο με νερό, λίγο σαπούνι για τα πιάτα και σύρμα)
      1. Γεμίζουμε το δοχείο με νερό.
      2. Προσθέτουμε λίγο σαπούνι για τα πιάτα.
      3. Φτιάχνουμε με το σύρμα ένα δαχτυλίδι και μία προεξοχή για να το κρατάμε.
      4. Βουτάμε το δαχτυλίδι στο δοχείο, το βγάζουμε και φυσάμε απαλά.
      Tip: αν προσθέσουμε γλυκερίνη για γλυκά (από το φαρμακείο), οι σαπουνόφουσκες θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια=
      1λίτρο νερό + 1 κουτ. γλυκού σαπούνι + 1 κουτ. γλυκού γλυκερίνη

      11. Κατασκευή Τραίνου: (θα χρειαστούμε 3 ή περισσότερα διαφορετικών ειδών κουτιά, σκοινί, καλαμάκια, ψαλίδι)
      1. Με το ψαλίδι κάνουμε μική τρύπα στο κέντρο της πίσω και μπροστινής πλευράς κάθε κουτιού.
      2. Περνάμε ένα κομμάτι σκοινιού περίπου 30 εκ. στην πίσω τρύπα του 1ου κουτιού και το δένουμε με 1 κομμάτι απο καλαμάκι πλαστικό (ώστε να μην φύγει το σκοινί από την τρύπα, όταν θα τραβάμε πράγματα με το τρενάκι).
      3. Την άλλη άκρη του σκοινιού την περνάμε στην μπροστινή τρύπα του επόμενου κουτιού, με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή δένουμε την άκρη του σκοινιού (αφού την έχουμε περάσει από την τρύπα) σε ένα κομμάτι πλαστικό καλαμάκι.
      4. Με τον ίδιο τρόπο ενώνουμε όλα τα κουτιά μέχρι να τελειώσει το τρένο.
      5. Για την μπροστινή λαβή χρησιμοποιούμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι σκοινιού. Δένουμε την μία άκρη του στο κέντρο της μπροστινής πλευράς του κουτιού (που έχουμε κάνει ήδη μία τρύπα), με ένα καλαμάκι πλαστικό. Στο τελείωμα του σκοινιού μπορούμε να δέσουμε ένα μακρόστενο ξύλο, ή ένα πλαστικό μπουκαλάκι απο βιταμίνες που το έχουμε ανοίξει και απο τις δύο πλευρές, ώστε να περάσουμε το σκοινί από μέσα και να το δέσουμε αφήνωντας χώρο για τη λαβή.
      Μπορούμε να έχουμε ζωγραφίσει από πριν τα κουτιά μαζί με το παιδί. Ή μπορούμε απλά να του ζητήσουμε να μας βοηθήσει ανάλογα με την ηλικία του και τις δεξιότητες του. Το σίγουρο είναι οτι θα ξετρελαθεί να έχει ένα τρενάκι να βάζει μέσα τα παιχνίδια του και να τα σέρνει μαζί του...!

      12. Χιονισμένο σπίτι: [θα χρειαστούμε 1 χαρτί, 1 μαρκαδόρο (ή και περισσότερους), κόλλα λευκή (χωρίς διαλύτες) και βαμβάκι]
      1. Ζωγραφίζουμε στο χαρτί ένα σπίτι
      2. Αφήνουμε το παιδί να χρωματίσει περισσότερο αν θέλει
      3. Δείχνουμε στο μικρό μας πως να πασαλείψει με την κόλλα την στέγη του σπιτιού και το έδαφος γύρω απο το σπίτι
    1. Κόβουμε το βαμβάκι σε μικρά κομμάτια και τα κάνουμε μπαλίτσες. Τα δίνουμε στο παιδί για να τα κολλήσει στην σελίδα με το σπίτι, ώστε να φανει χιονισμένη η στέγη και το έδαφος γύρω απο αυτό.

    2. http://www.babytips.gr